CLASSIFICACIÓ DELS PRINCIPIS BÀSICS DE L’ENTRENAMENT
- Principis bàsics relacionats amb l’estímul d’entrenament:
Els sistemes que s’apliquen als programes de condicionament han de ser variats i diferents, així s’evita la monotonia i l’adaptació estandarditzada, i així s’obtenen millors resultats.
Principi de la continuïtat.:
Ens diu que els estímuls de l’entrenament han de repetir-se de forma continuada si volem que el nivell de rendiment millori.
El desenvolupament dels diferents factors de l’entrenament exigeixen un treball continuat, i només així mantindrem les adquisicions guanyades i prodrem millorar el resultats futurs.Principi de la progressió
Només amb l’augment progressiu i gradual de les càrregues es millorarà la capacitat de condicionament físic i llavors elevarà el nivell de condició física del subjecte, i per tant la seva capacitat de rendiment.
Raó o motiu que justifica el principi de progressió.
L’aplicació d’un estímul estàndard provoca al principi una resposta positiva, però després passa a donar efectes neutres i si continua així amb els mateix nivell d’estímul, la capacitat de rendiment empitjorarà. El nivell d’entrenament continuarà més o menys, però la capacitat del subjecte disminuirà.Principi de la modelació del procés d’entrenament.
Els continguts d’entrenament han de ser un model, una imitació de les característiques o activitats que fa l’esportista en la seva competició.
Un model és una simulació, una imitació de la realitat.
- Principis relacionats amb els sistemes als quals es dirigeix l’estímul:
Aquest principi enuncia que la millora del rendiment esportiu serà major quan s’entreni realitzant un treball específic de l’activitat escollida.
Aquest principi es podria separar en dos, per un costat la multilateralitat i per l’altre l’especialització. Però ben mirat, un segueix l’altre i van molt lligats.
Aquest principi enuncia que per obtenir bons resultats esportius l’entrenament ha de ser multilateral en els primer anys, per després passar a la fase d’especialització.
En l’educació física esportiva també passa el mateix, primer és necessari adquirir els fonaments bàsics per obtenir un desenvolupament posterior mitjançant un procés d’especialització.
- Principis relacionats amb la resposta a l’estímul:
El condicionament físic ha de ser individual ja que cada subjecte és diferent als demés, i té unes característiques pròpies i específiques. Un mateix entrenament en diferents persones provoca diferents respostes.
Cada alumne necessita ser tractat individualment Principi de la participació activa i conscient.
Preparar i conduir l’entrenament ha de permetre en tot moment una relació entre l’entrenador i l’esportista, de manera que l’esportista sàpiga què fa, com ho ha de fer i perquè ho ha de fer així.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada