dimarts, 4 d’abril del 2017

Principis bàsics de l'entrenament

Els principis bàsics pel desenvolupament de la condició física no deixen de ser res més que unes pautes, unes normes a seguir per aplicar els exercicis de forma adequada per tal de millora la condició física.
CLASSIFICACIÓ DELS PRINCIPIS BÀSICS DE L’ENTRENAMENT

  • Principis bàsics relacionats amb l’estímul d’entrenament:
Principi de la varietat:

Els sistemes que s’apliquen als programes de condicionament han de ser variats i diferents, així s’evita la monotonia i l’adaptació estandarditzada, i així s’obtenen millors resultats.

Principi de la continuïtat.:

Ens diu que els estímuls de l’entrenament han de repetir-se de forma continuada si volem que el nivell de rendiment millori.
El desenvolupament dels diferents factors de l’entrenament exigeixen un treball continuat, i només així mantindrem les adquisicions guanyades i prodrem millorar el resultats futurs.

Principi de la progressió

Només amb l’augment progressiu i gradual de les càrregues es millorarà la capacitat de condicionament físic i llavors elevarà el nivell de condició física del subjecte, i per tant la seva capacitat de rendiment.

Raó o motiu que justifica el principi de progressió.
L’aplicació d’un estímul estàndard provoca al principi una resposta positiva, però després passa a donar efectes neutres i si continua així amb els mateix nivell d’estímul, la capacitat de rendiment empitjorarà. El nivell d’entrenament continuarà més o menys, però la capacitat del subjecte disminuirà.

Principi de la modelació del procés d’entrenament.

Els continguts d’entrenament han de ser un model, una imitació de les característiques o activitats que fa l’esportista en la seva competició.
Un model és una simulació, una imitació de la realitat.

  • Principis relacionats amb els sistemes als quals es dirigeix l’estímul:
Principi de l’especificitat.

Aquest principi enuncia que la millora del rendiment esportiu serà major quan s’entreni realitzant un treball específic de l’activitat escollida.

Principi de la multilateralitat-especialització.

Aquest principi es podria separar en dos, per un costat la multilateralitat i per l’altre l’especialització. Però ben mirat, un segueix l’altre i van molt lligats.
Aquest principi enuncia que per obtenir bons resultats esportius l’entrenament ha de ser multilateral en els primer anys, per després passar a la fase d’especialització.

En l’educació física esportiva també passa el mateix, primer és necessari adquirir els fonaments bàsics per obtenir un desenvolupament posterior mitjançant un procés d’especialització.
  • Principis relacionats amb la resposta a l’estímul:
Principi de la individualització.

El condicionament físic ha de ser individual ja que cada subjecte és diferent als demés, i té unes característiques pròpies i específiques. Un mateix entrenament en diferents persones provoca diferents respostes.
Cada alumne necessita ser tractat individualment 

Principi de la participació activa i conscient.



Preparar i conduir l’entrenament ha de permetre en tot moment una relació entre l’entrenador i l’esportista, de manera que l’esportista sàpiga què fa, com ho ha de fer i perquè ho ha de fer així.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada